Hockey!

Jag är en obotlig hockey-nörd. Jag älskar att elitserien är på gång och ikväll är det dags för mitt lag Modo att möta Linköping. Det är helt underbart och jag önskar att mina onda tankar kunde låta mig njuta av det här. Men det går inte, jag kan inte låta bli att tänka på allt gott jag kan äta när jag sitter framför tv:n och ser på matchen ikväll. Jag är nog världens bästa på att hitta "speciella situationer" som jag ofta säger. Då får jag ju äta. Det började med att det var födelsedagar, senare blev det när det var helg osv. Men numera letar jag efter speciella situationer dagligen. Idag är hockeyn ett sådant, andra dagar kan jag fråga om någon vill gå på bio och då har jag egentligen inget intresse av filmen, utan jag är ute efter att få äta gott och mycket.

Allt detta hör jag ju själv att det inte är normala tankar (vad är normalt egentligen?) Men jag kommer nog aldrig kunna säga att jag är sjuk, jag är bara dum som inte kan undvika att tänka såhär. Jag har inte bulimi eller något liknande, det är ju mycket värre än det jag går igenom, eller?

Ikväll ska jag försöka njuta av hockeyn och äter jag så äter jag, då får jag skylla mig själv.


Kommentarer
Postat av: Naa

sen jag sa till mig själv att jag var sjuk, så har jag mer börjat förstå mitt beteende och har lättare kunnat göra något åt det. Jag kanske inte är sjuk egentligen, men att inbilla mig själv att jag är har gjort att jag har kunnat sluta med hetsätningen eftersom jag säger till mig själv "om du hetsäter nu, så utvecklar du sjukdomen mer".



Själv så hatar jag hockey. Jag förstår inte grejen alls, tycker bara det är så våldsamt, men fotboll däremot, mmmmm :D



Ha en bra dag , kramar!

2008-09-18 @ 10:39:15
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: Linda

åh. Jag känner igen mig så mycket i det du skriver! Det där med att hitta speciella anledningar att få äta. åh. Jag tycker det är så hemskt att fler tvingas tänka så. Jag hoppas du mår bättre snart. sköt om dig.

2008-09-18 @ 17:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0