Evigt hat mot jeans

Jag hatar alla de gånger man "måste" ta på sig anständiga kläder som tex idag när jag ska på stan och käka lunch med några vänner. Det enda jag klär mig i är jeans eller leggins när jag ska på stan och leggins är jag så less på så det får bli jeans. De är trånga och sitter tajt, vad jag än tar på mig upptill så ser jag fruktansvärd ut, jag vill inte vara så här tjock. Jag vill trivas med mig själv och jag vill kunna köpa kläder utan att de ska vara för små några veckora senare. Jag köpte ett par jeans för bara någon vecka sedan och nu kan jag inte få igen dem. Visst, de var väldigt tajta när jag köpte dem också, och jag envisades med att köpa stl 36 även fast jag nog ska ha en större stl. Jag var bara så glad närj ag provade dem att jag verkligen kunde ha en 36.a, det var ju helt underbart, sen hur de kändes på var helt bortblåst. De är inte ens sköna, det är bara jobbigt att ta på sig alla jeans jag har.
Jag måste skärpa mig, en del av mig vill bara gå ner i vikt så att byxorna passar medan en annan del vill känna att jag duger även om jag har en större storlek. Tankarna delar på sig men idag vill jag bara bli smal.

Över till något positivt, jag ska luncha med några vänner och det blir nog en mumsig sallad. Jag har klarat två hela dagar och idag ska bli ännu en sån dag!

Ta hand om er, kramar

Kommentarer
Postat av: Naa

Jag kör mycket kjolar och klänningar. de känns inte lite åtsittande som jeans gör så jeans är mer sällan för mig. Hatar att känna att jag måste kämpa för att knäppa de. Köp på dig lite klänningar som du kan ha med strumpbyxor, blir jättefint ju. kram

2008-09-24 @ 11:56:03
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: lisa

klart de ska bli en bra dag idag med. Men du, hur lång är du? Strl 36 är ju inte direkt stort! men de är väldigt klokt att du funderar pådetta med att trivas med dig själv, oavsett vikten. man får nog börja där! det är ju där hela problemet ligger liksom!

jeans har ja inte haft på ett halvår nu. kommer inte i ett enda par, men de skiter ja i. ja skiter i jeans ;)

2008-09-24 @ 14:28:43
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Naa

Men fruktsallad vågar jag inte kalla frukost. Fast kanske med en macka till?

2008-09-24 @ 16:16:17
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: Naa

Är från Malmö, så sthlm har jag inte så mycket koll på. Älskar staden dock=)

2008-09-24 @ 16:22:53
URL: http://saphary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0