Skrämmande

Idag har jag suttit och läst lite olika bloggar, bloggar där tjejer skriver om deras kamp i livet, en av "oss" kan man säga. Jag fastnade vid en blogg, ska inte säga vilken, men jag blev helt till mig. Jag brukar ofta sitta och läsa bloggar som skriver att de måste gå ner i vikt och allt detta, och istället för att tänka att det är helt fel så tar jag gärna åt mig och härmar deras beteende. Ett exempel kan vara att jag läser om någon som precis har hetsätit och jag tänker då att får hon äta så kan ju jag göra det också.. Helt vansinnigt, hur kan jag hålla på så? Jag vet ju att det är fel. Iaf, när jag läser denna blogg så känner jag att såhär vill ju inte jag ha det. Jag vill inte utsätta min kropp för detta. jag vill att alla ni ,som skriver om era problem och alla andra också för den delen, att ni tänker till innan ni agerar. Det är ju hur svårt som helst men det som man gör mot kroppen genom att svälta, träna, hetsäta, spy och allt möjligt är hemsk. Det är ju jättesvårt att se och känna den stunden man gör det, men försök istället att tänka långsiktigt. Vill du åldras i förtid? Förstöra tarmar och mage för resten av livet? Riskera att inte kunna skaffa barn? Jag vill att alla ska slippa det här helvetet, för ingen är ju värd detta. Alla är ju underbara på sitt vis.

Ta hand om er, sköt om era kroppar och även er insida!

Kommentarer
Postat av: katten

Åh jag brukar också göra så, typ härma hur andra säger att dom gör. Men nuförtiden läser jag mest bloggar av folk som vill bli bättre och försöker bli hälsosamma. Ibland är det nåt som talar till en bara.



kramar!

2008-10-24 @ 00:00:39
Postat av: Malin

Tror på possitivt peppande men vet hur fel det kan bli ändå..

2008-10-24 @ 09:26:20
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0