Generation fett

Jag sitter och kollar på ett program som heter generation fett på trean just nu. Det är helt absurt. Det handlar om en kvinna som har ett mål att bli världens tyngsta kvinna, hon väger numera långt över 200 kg och vill alltså väga 480 innan hon är nöjd. Hon har en man som älskar att vräka i henne mat och se henne bli större och större. Jag förstår inte detta. Hela hennes liv är relaterat till maten och hon kan knappt gå själv. Och hon har två barn, varav en är 1½ år gammal. Vill hon inte kunna leka med sitt barn? Eller iaf kunna vandra omkring med henne ute på gården en solig dag!
Jag funderar hela tiden på om det verkligen är så att hon vill detta, eller om det är hennes man, som verkligen verkar ha en enorm besatthet av just fett. Han verkar ha en oerhörd kontroll över henne och jag tror att hon gör detta för att inte göra honom besviken. Detta är helt fruktansvärt, jag kan int sluta säga det. Jag förstår helt enkelt inte, men det ska man väl inte göra alla gånger, vad vet jag...

Över till något helt annat, jag har funderat på att börja simma för att få lite ordning på min stela nacke och jobbiga rygg. Även för att hitta en alternativ träningsform. Är det någon som har tips eller som har provat det själv?

Kommentarer
Postat av: Nolita

Hej du, jo simma skall ju vara bra om man inte vill belasta kroppen. Iofs så har du ju ont i nacken, då kanske det är lite svårt att simma. Kanske borde du kolla upp det hos en sjukgymnast. Ta hand om dig!

2008-10-16 @ 15:39:36
URL: http://www.metrobloggen.se/limit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0