Friskis

Jympa på friskis idag också, samvetet mår bra, kroppen också, även fast jag nog skulle behöva vila lite, men det gör jag nu istället. En kort promenad har jag också unnat kroppen, i spöregn dessvärre.
Dagen har gått bra, ingen hets och bra mat, frukost, lunch, mellanmål, middag och senare kvällsmål. Det känns skönt.

En sak som känns mindre bra är att jag igår lovade mig att jag skulle sluta med godis för ett tag eftersom jag inte kan kontrollera det. Läser jag inte i tidningen att det är billigt lösviktsgodis på en affär i stan? Jodå, så nu börjar jag tänka att "jag kanske kan ändå" Och det är ju så det blir varje gång! Jag vet ju hur det slutar men jag kan inte låta bli, jag bara måste ha!!

Hur mår ni? Skriv gärna om ni vill prata, jag agerar gärna som en person att ta ut ilska och funderingar på =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, och tack för din kommentar. Jag skriver precis som det känns, och det innebär att jag måste vara ärlig, hur jäkligt det än är. Men ditt stöd värmer, tack.

2008-10-01 @ 19:27:22
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: lisa

vet du vad, jag tror faktiskt att när man skapar sig ett förbud mot något så vill man ha det ännu mer. du har säkert hört det massor av gånger tidigare.

när jag träffade en dietist så sa hon till mig att godis innehåller fruktansvärt mkt kcal. självklart visste jag det innan också men sedan pratade jag och malin om det. ärligt, 100 g godis är inte mkt när man köper. en påse väger gärna upp mot 300 g, iaf för mig. men tänk 100 g godis, det motsvarar lika mycket som en vanlig maåltid. Tänk om du då hade ätit riktig mat när godissuget sätter in som värst så hade du blivit mätt och kännt att du klarat dig utan godiset. det är vad jag tror iaf. det gäller att besegra den där dumma demonen i hjärnan som lurar oss hela tiden.

tänk vad mycket bätre man mår på kvällen om man ätit mat istället för en påse godis. bra mycket mindre ångest iaf!

hör gärna av dig! jag tror på dig! kram

2008-10-01 @ 20:18:26
Postat av: Naa

Känner du inte ett mindre godissug när du äter ordentligt och lagom, och varierat? Jag gör, men visst suget kan komma när som helst. Och jag håller med Lisa, ju mer förbud man sätter upp desto mer vill man göra det. Kommer ihåg när jag var yngre och mamma gav mig utegångsförbud. Just då ville jag ut så gärna. men nu i efterhand så vet jag att jag bara ville ut för att bryta förbudet och inte för att jag verkligen ville ut. Hoppas dagen slutade bra för dig, kram!

2008-10-01 @ 22:34:03
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: Naa

Jag vet inte hur jag gjorde med godiset, jag förbjöd oxå mig själv, men regelbundna måltider och allt detdära gjorde att suget inte blev så starkt. Klart jag kan bli sugen, men det är lättare att putta undan suger när jag ätit ordentligt. Det blir lättare att motstå, kroppen skriker inte efter något då den fått tillräckligt med mat och näring. Hur äter du nu?

2008-10-02 @ 10:00:12
URL: http://saphary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0