Måndag

Idag är det måndag och en ny dag, jag ska i stort sett göra ingenting, inte tvinga mig till träning, inte tvinga mig till någonting! Jag har precis ätit min frukost som bestod av äggröra och fil m. müsli och jag känner mig nöjd med det. Jag har skrivit en matplan för denna vecka, vad jag ska äta till lunch, middag, mellanmål osv. Jag hoppas att det ska funka! Nu jäklar ska jag övervinna det här! Jag vet, det är lätt att säga, men jag måste göra det för att hitta motivation och vilja.
Ta hand om er allihop där ute, tänk att du är du, och ingen annan är ju precis som du!

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Känner verkligen igen mig i din blogg måste jag säga...dessvärre, och det är så otroligt svårt att försöka bryta ett beteende och ett tänk som funnits med under lång tid (sj har jag haft ätstörningar i sju år och inte förren nu verkligen fattat att jag måste ta mig ur detta och att jag inte kan göra det på egen hand. Tog kontakt med psyk och berättade i samma veva för min mor och min pojkvän-vilket var så svårt att göra-men det känns så mycket bättre när jag vet att jag inte för dem jag står nära bakom ljuset, har ju inte orkat berätta för vänner o så men jag vill komma dit, men inte än...) beundrar dig verkligen för att du försöker och för att du dessutom ger intrycket att verkligen vilja bli frisk, ätstörningar är verkligen ett helvete. Och tänk på hur fruktansvärt dåliga dina blodvärden blir-fick sj veta här om dagen att mina kalciumvärden var så låga att jag löper farligt stor risk för hjärtsvikt (för att jag spyr), och jag är inte underviktig, och ser ju då heller inte sjuk ut. Men detta var verkligen något som fick mig att inse att jag är ute på tunn is. Vet att det är sjuukt svårt att stå emot impulsen att gå in på toan och spy upp allt man precis satt i sig, men det går, även om det är svårt som fan. Jag önskar dig all lycka till i ditt tillfrisknande, och bara det att du har viljan visar att du är på god väg!!

2008-08-25 @ 14:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0