Joggingtur

Känslan är helt okej nu, jag tvingade mig ut på en joggingtur vid elva, det var hur jobbigt som helst, det kändes att man inte sprungit på ett bra tag. Känslan efteråt var dock underbar.
Jag åt min vanliga frukost idag bestående av äggröra och bovete/polenta/hirs gröt med banan och hasselnötter. Nu har jag precis ätit lunch, det blev min korv med hög kötthalt, qinoua, vitkål och majs. När jag följer min matplan som jag har gjort hittils idag så känns allt bra, men jag kan inte undvika att tänka på mat och sötsaker hela tiden. Igår kväll bestämde jag mig för att "imorgon ska jag sköta mig och följa planen" Men redan i morse började jag vela "jag kanske kan ta och köpa lite godis idag ändå" Jag är så enormt svag, jag har ingen vilja överhuvudtaget, såhär är det i stort sett varje dag. Kvällen innan bestämmer man sig men dagen efter är man på samma bana igen, hur ska jag någonsin komma ur det här?

En annan sak jag har tänkt på är mina mål. Målet jag säger till mig själv hela tiden är att jag ska sluta äta sötsaker och annan skit, men det är ju helt fel att tänka så. Det jag vill är att slippa mina eviga tankar på mat, när ska jag äta, vad? hur mycket? Jag vill kunna vakna på morgonen utan att vara slut i huvudet av all planering. Jag måste sätta upp nya mål, det kanske inte är viktigast att bli smal och vacker?


Kommentarer
Postat av: Naa

Hejsan. Vilken fin blogg du skriver. Jag läste att du enbart tränar för att du måsye, och kjag tror att det är aå med de flesta bulemiker, även mig. Men för någon vecka sedan så började jag träna capoeira och samba och det är roligt tt gå till träninagrna, även om jag ibland vill ge upp för att det ärjobbigt. NU slipper jag ångesten som gymmet gett mig, utan jag tränar något som är roligt och som jag kan utvecklas med .. Kolla om det finns något sånt där du bor och ge det ett försök. Lycka till Kram, Naa

2008-08-22 @ 14:42:22
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag fungerar exakt så som du beskriver dig. njuter och kan nästan känna mig lugn på kvällen för att imorn, då jäklar, då skall jag sluta upp med all skit. men som sagt, det fungerar ju tyvär inte så. då blir de bantning, som leder till ny hetätning som i sin tur leder till ångest... känns detta bekant? det gjorde de för mig iaf. Får man in regelbunda måltider så minskar fokusen på mat, jag lovar för det fungerade för mig en vecka iaf :), och då mådde jag riktigt bra. sedan föll jag lite men det får man nog räkna med i början. nu är jag på gång igen :)

vikten kommer inte gå upp utav detta. förbränningen kommer ju komma igång igen och en viktminskning kommer nog på köpet. det gjorde de iaf för mig på en vecka. men som sagt, vikten är ju egntligen inte problemet i fallet ju, det måste ligga ngt bakom som du skjuter i från dig. eller vad tror du?

finns för dig om du vill ha stöttning, för vet exakt hur du har det. exakt :)

massa kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0