jag är fast

"Som ung kvinna kan man känna sig osäker i sig själv. Då är det lätt att man blir missnöjd med sin egen kropp, ett missnöje som späds på av samhällets slanka kroppsideal. Att banta eller motionera hårt för att gå ner i vikt kan verka som vägen till lycka. I början är försöken att gå ner i vikt oftast framgångsrika. Man får beröm och komplimanger av omgivningen och känslan av kontroll över både vikten och livet förstärks. Men ju längre man begränsar sitt ätande, desto starkare växer impulserna att få njuta av den förbjudna maten. När man inte längre orkar, kan man tappa kontrollen och börja pendla mellan försök att styra sitt ätande och impulser att njuta av det förbjudna. Man har fått bulimi."



ta mig nu bort från den här skiten!

Kommentarer
Postat av: michaela

Tävling på bloggen! :D

Var med och tävla om en biobiljett, gratis ofc! ;)



http://michaelaa.webblogg.se/2008/august/guess-what-tavling.html

2008-08-06 @ 00:00:39
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Kajsa

Det är förjävligt; min kompis har ätstörningar, någon form av bulimi är det, och man märker när man är henna hos henne att hela familjen är påverkad. De frågar hela tiden om hon ätit och hon svarar alltid undvikande, till slut mår man dåligt själv, speciellt eftersom hon är personen som står mig närmast. Varje dag är jag orolig för henne, jag jag vet att försvinner hon så överlever jag inte själv.

2008-08-06 @ 00:09:59
URL: http://libertyavenue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0