Fredagkväll

Ikväll har jag haft besök av en kompis. Bjöd henne på middag och efterätt. Glass och blåbärspaj är relativt lättspytt, inte alls som godis som är omöjligt. Senare satte vi oss för att se en film och det blev en skål med naturgodis (det var mest jag som åt) men det var ganska lättspytt det med, man börjar få in tekniken nu. Jag känner mig fräsch efter en spya, konstigt nog, ändå får jag inte upp allt. Känslan av att få upp allt och känna sig helt tom är underbar, då är man steget närmare det smala och vackra idealet....

Kommentarer
Postat av: Laura

Du kommer aldrig att bli smal av att spy. Du kommer att hata dig själv ännu mer för varje gång du misslyckas med att bli ditt smala ideal. Och att överkomma kräkningarna bara för att börja överträna eller svälta är lika meningslöst det. Vill du verkligen titta tillbaka på åren du var ung och tänka att du slängde bort allting på ångest?

Egentligen vad har du att förlora på att försöka bli frisk, frisk på riktigt. Alltså inte bara försöka äta mindre godis så att du kan gå ner i vikt igen.



Det du gör nu fungerar uppebarligen inte, du mår skit och orkar inte vara den person du egentligen är. Så varför inte försöka bli frisk? Du har inget att förlora, om det är hemskt att må bättre så för all del; svält dig själv igen. Men gör först ett ärligt försök att må bra. Jag vet att du klarar det bara du bestämmer dig för det.

Antar att vad jag skriver nu bara går rakt förbi dig , jag har varit där och jag vet att man inte tar in någonting alls. Men du är ensam i detta. Igen annan kan ta dig igenom detta och du kommer bara att klara det när du bestämt dig för att du är värd det. Det blir jättesvårt men du kan klara det och förr eller senare kommer du att vara tvungen att göra detl. Alternativet är att ha bulimi hela livet och hur kul är det egentligen?

Jag tror på dig, tro på dig själv!

ta hand om dig

laura

2008-08-23 @ 11:05:49
URL: http://verklighetshantering.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0