Dålig bloggare

Jag är väldigt dålig på att blogga har jag kommit fram till, och det är inte första gången jag gör det. Jag har flera gånger tidigare försökt börja skriva blogg och till en början går det bra men sedan lessnar jag bara och skriver korta inlägg. Så börjar det bli här också men jag ska försöka ändra på det.

Idag har varit en dag upplagd efter mitt ätande. Jag började dagen med en rejäl frukost som blev alldeles för stor. Ett kokt ägg, en stor filtallrik med banan och müsli, plus två knäckebröd med smör och ost. Det är illa! Jag behöll det iaf i magen efter många om och men i huvudet. Direkt efter det åkte jag med mamma och syster in till stan. "När ska jag få äta nästa gång" var det jag tänkte mest hela tiden. Aja, vi gick på stan och det gick bra faktiskt, tänkte inte så mycket. Vid ett for jag till en vän som fyllde år, jag förstod att det skulle bli storfika. jag klarade mig genom att bara ta en mjuk kaka och en hård, och lite  alkoholfri cider (cider?! jag har ju inte druckit läsk på hur länge som helst!) Jag hade ångest men behöll även detta i magen. När jag kom hem var jag fruktansvärt sugen på något så det blev två knäckebrödsmackor med smör och ägg, plus en stor fruktsallad. Efter det några naturgodisar som jag skulle ha ikväll. Då var det dags för första spyan, inte med allt jag stoppat i mig dock. Efter det trodde jag att jag kunde hålla mig ett tag, icke. Jag vräkte i mig några vanliga godisar och naturgodisar väldigt fort så det blev en liten spya igen. (varför spyr jag bara lite och inte allt?) Efter detta satt jag i stort sett bara och väntade på att få äta middag. jag fick lov att fördriva tiden med att åka och skjutsa in syster till stan och åka omkring med bilen ett tag. När jag kom hem blev det middag, köttfärs, quinoa, vitkål lite avokado och majs. Gott. Det blir kvar i magen. Jag fördriver tiden ännu en gång genom att hämta syster på stan och åka en extrasväng för att f åtiden att gå. När jag kom hem började jag på min gigantiska påse med naturgodis. Jag tog först halva påsen, gick ner och försökte få ut nästan allt. Tog fram glass, åt det, kex, sen resten av godiset plus lite vanligt godis. En spya till. Blandas maten så fort den kommer in i munnen? Det är då ingen ordning på hur den kommer upp... Nej usch, jag äcklar mig själv. Nu har jag använt min flourskölj, borstat tungan och ska sova. Borstade tänderna lite lätt också, egentligen inte så bra men.

Ps. JAG HATAR MIG SJÄLV

Kommentarer
Postat av: Naa

Om jag börjar frukosten med att överäta, dvs äta för mycket så jag blir vädligt mätt, så resulterar det oftast i hetsätning och spya. Försök att itne äta en alldeles för stor frukost, utan lagom. lagom är ju bäst. Kram

2008-08-31 @ 11:38:15
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: Marie.

Vill bara upplysta och kanske uppmuntra:







Du är inte ensam.



Kram

2008-08-31 @ 16:21:04
URL: http://mmmmm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0