Bulimi?

Jag har hetsätit idag, även fast jag hade tänkt att vänta med en spya till ikväll då vi är bjuden på middag. Jag köpte naturgodis på affären och det kom upp direkt, jag hoppas jag fick upp allt. Nu äter jag fruktsallad. Jag hoppas att jag kan hålla mig från att äta mer innan middagen sen.

Jag är inte riktigt likadan som andra bulimiker har jag kommit på. Förr var det mycket så att jag åt väldigt lite för att sedan äta mängder, men då spydde jag aldrig. Numera äter jag en relativt bra kost, nästan alltid lunch och middag, även frukost såklart. Jag äter mycket mat vid varje måltid, men ibland slarvar jag med ett lättare mål, men inte ofta. Detta gör mig kluven. Ibland känns det bra eftersom jag ändå äter bra mat, och äter mängder av godis nu och då för att sedan kräkas. På ett annat sätt så blir det ännu mer ångest. Om jag äter mycket mat PLUS att jag hetsäter, blir jag dubbelt så tjock då? Fast om jag äter bra mat så kanske jag inte har bulimi ändå?

Kommentarer
Postat av: Naa

Om du börjar äta normala protioner och blir mätt 2 gånger om dagen, dvs frukost, lunch och middag + att du tar någon fruk därimellan så håller du ditt blodsocker uppe och du blir itne sugen på att hetsäta. Dessa måltider ska helst innehålla alla från kostcirkeln. Man börjar hetsäta när kroppen skriker efter viss sorts mat, ex kolhydrater, eller bara för att den inte får tillräckligt med mat. Behovet att hetäta kommer inte att vara lite kraftigt om du börjar äta normalt och regelbundet. Kanske går du upp lite i vikt första veckan tills kroppen ställt om sig, men sen så kommer det att gå bättre och du kanske går ner istället. Värt ett försök, och du blir frisk på köpet. Lycka till .. Kraamar!

2008-08-29 @ 16:38:24
URL: http://saphary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0